niedziela, 19 lipca 2015

Eleganckie maty stołowe

Ostatnio sporo energii i czasu poświęciłam na uszycie zestawu stołowego: podkładki pod talerze, podkładki pod kubeczki/kieliszki, koszyczka na pieczywo i serwety do pieczywa. Ale to nie był taki zwyczajny zestaw, bo stanowił prezent ślubny dla Pary Młodej, a w dodatku chciałam, by pasował do każdego wnętrza, jakie tylko wymyślą. No a przy tym miał być elegancki. Oczywiście, prezent ma stanowić pamiątkę ślubną. Sama wiem z doświadczenia, że pieniążki - pieniążkami, Młodzi na pewno zużytkują je zgodnie z potrzebami, ale każdy drobiazg zostaje i przypomina dzień ślubu.

Do szycia wykorzystałam len o śmietankowo-mlecznej bieli jako główną tkaninę oraz o ton jaśniejszą bawełnę na delikatne wypustki. Całość uzupełniłam śnieżnobiałym haftem i przeszyciami. Mam nadzieję, że się spodoba.



A tu zbliżenie haftu i narożnika. Z narożnikami podkładek to cała historia, bo nie chciałam tak ostrych (co zresztą z wypustkami trudno uzyskać), jak przy szerokiej lamówce, ale też nie chciałam zaokrągleń. Tak więc te podkładki maja takie serduszkowe narożniki. Hafty zrobiłam własnoręcznie w dwu wersjach: duże na podkładkach pod talerze, mniejsze na pozostałych elementach.


Uzupełnienie zestawu podkładek stołowych stanowi koszyczek na pieczywo, to jego główne zadanie, ale może też służyć jak podkładka pod gorące naczynie.


Tutaj koszyczek godnie pełni swoją funkcję w dwu odsłonach z prostymi rogami i wywiniętymi, jak płatki kwiatu.



Udało mi się zrobić ładne pikowania, w naturze wyglądają jeszcze lepiej niż na zdjęciu.

Ładnym uzupełnieniem, choć na pewno samodzielnie z pieczywem na talerzu, czy wiklinowym koszyczku będzie jeszcze piękniejsza jest serweta z wycięciami i oczywiście haftem.


A gdybyśmy potrzebowali serwety do wielkanocnego koszyczka...


Oczywiście podkładki mogą być też miłym dodatkiem do  kawy. A jeszcze kiedy ta kawa to jedna z niewielu chwil wytchnienia,...


Szycie całości sprawiło mi mnóstwo przyjemności i mam nadzieję, że Obdarowani tak niespodziewanym prezentem, będą szczęśliwi, również przy tak udekorowanym stole.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.