niedziela, 26 października 2014

Etui na CD do samochodu


Już dawno się przymierzałam do uszycia etui na płyty CD na klapkę w samochodzie. Największym problemem było zmierzenie klapki. Jak była miarka, nie było samochodu, jak był samochód nie było miarki, jakoś nie chciały się zgrać w czasie. Ale potem to już było z górki. Pomyślałam, że może komuś się przyda podpowiedź, jak uszyć takie etui na CD, dołożę więc mój skromny wkład do wielu poradników.




Etui na 6 płyt CD.
Wymiary zewnętrzne: 15 x 35 cm
Materiały:
bawełna i flizelina:
A: 2 prostokąty o wymiarach 15 x 35 cm
B: 6 prostokątów o rozmiarach 15 x 20 cm
Uwaga: wliczone zapasy na szwy
lamówka długości 100 cm + zapasy na podłożenie (ja zrobiłam sama - szerokość 4 cm)
gumka  2 x  ok. 15 cm
nici + przyrządy do szycia




1. Jeśli trzeba zaprasowujemy flizelinę do każdego prostokąta A i B. Każdy z 6 prostokątów B składamy na pół i zaprasowujemy - to będą nasze kieszonki do etui. Zaprasowujemy też lamówkę.




2. Stębnujemy przy krawędzi każdą kieszonkę. Ja użyłam podwójnej igły i różnych kolorów nici.




3. W odległości a=5cm od węższej krawędzi prostokąta o wymiarach 15 x 35 cm układamy pierwszą kieszonkę, przyszywamy, zabezpieczamy krawędź np. ściegiem zyg-zakowym, potem co b=4cm od krawędzi poprzedniej kieszonki przyszywamy następną i podobnie je zabezpieczamy. Powtarzamy ostatnią czynność, aż przyszyjemy wszystkie kieszonki.




4. Zszywamy jak najbliżej brzegu prostokąty o wymiarach 15 x 35 cm : gładki i z naszytymi kieszonkami lewymi stronami do siebie. Wyrównujemy krawędzie.



 5. Na spodniej stronie etui przyszywamy w odległości 7-8 cm od wąskich krawędzi obie gumki.




6. Obszywamy całość lamówką. Zakładamy na klapkę w naszym samochodzie i gotowe.




                                                                 Udanego szycia!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.