poniedziałek, 7 lipca 2014

Sukienka dla małej księżniczki

Baaardzo podobają mi się sukienki dla dziewczynek z marszczeniami wokół dekoltu i rękawków. Postanowiłam spróbować uszyć coś podobnego dla mojej małej dziewczynki. Pomyślałam też, że nie ja jedna mam problem, jak skroić poszczególne elementy, więc pokusiłam się o pewne podsumowanie tego, co podejrzałam na Waszych blogach.



Składniki


tkanina na sukienkę (ilość zależy od rozmiaru), gumka, nici, maszyna do szycia wskazana, acz nie jest obiektem krytycznym, koronka/wstążka do ozdoby

Krojenie

Wykorzystałam papierowy "wykrój" zrobiony metodą opisaną już wcześniej na podstawie pasującego ubranka (żółte linie) i odrysowałam coś na kształt rękawów raglanowych. (linie czerwone).  Materiał jest złożony na pół. Czerwona strzałka wyznacza żądaną długość sukienki, tutaj mierzoną od pachy. Dodatkowo skroiłam dwa prostokąty o długości równej 2 razy długość raglanu i szerokości, jaką założyłam dla długości rękawka. Pamiętamy o zapasach na szwy, szczególnie na podkroju szyi i końcu rękawka, przeznaczonej do zmarszczenia. Jak widać po bokach pozwoliłam by sukienka była trochę szersza niż wykrój.


Szycie
Zszywamy razem najpierw "raglanowe" elementy, a następnie rękawki i boki sukienki. Następnie podwijamy dwukrotnie krawędzie materiału na szyi i rękawkach, przeszywając tak by powstał nam tunelik na gumkę.


 Tak to wygląda po wciągnięciu gumeczek.




Pozostaje podwinięcie dołu sukienki, naszycie koronki i gotowe.



Uwagi
Moja sukienka utworzona została właściwie z dwóch, no czterech dla ścisłości prostokątów. Jeden kształt części główne i kolejny rękaw. Widziałam ładne lekko poszerzane dołem części główne sukienki i tak bym uszyła, przy odrobinie większej ilości materiału, który posiadałam.
Podobnie rękawki mogą być ścięte lekko w kształt trapezu (i tu pamiętamy, że ramię trapezu musi być równe długości "raglanu"). Widziałam odcinane w talii sukieneczki, uszyte na bazie wykroju tego, który pokazałam.  Reszta zależy jedynie od naszej fantazji i może odrobinę umiejętności.



Powodzenia w szyciu!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.